Professor Layton and Spectre's Call

7. prosince 2011 v 14:44 | Lord of Forest |  Konzole

Professor Layton

Dost už bylo oslavných recenzí na tuhle hru. Je čas se na ní podívat z hlediska znalce série a pragmatického člověka. Nejprve připomeňme klady série a prvky, jež hráči oceňují:

+ propracovaný příběh
+ nezvyklá grafika
+ hádanky zasazené do příběhu
+ záhada

Mínusy v podstatě nejsou, někomu můžou vadit hádanky, někomu zas krátší herní doby, ale to je tak všechno.
Je takový i nový Laton s podtitulem Spectre's Call?

Můj dojem z hraní tohoto dílu je poněkud rozpačitý. Díl úvodní série by měl vypadat trochu jinak, jak tomu bylo u Curious Village. Předcházející série měla co hru tu jasně daný příběh, začátek a konec. To tady není a celá hra jakoby by byla opravdu jen začátkem a to ji škodí. Příběh na Laytonovskou úroveň zkrátka nemá. U zlatého jablka, pandořiny skříňky nebo stroje času hledáte vysvětlení po celou hru. Tady je to jasné hned a napadne to snad každého. Co velikého může chodit městem a ničit domy? Znalci série už vědí hned!
Layton se z velkého s silného příběhu posunul do roviny vesměs epizodních kousků. Po celou dobu hraní jsem si říkal kdy konečně naskočí ta atmosféra tajemna, ta která je tak skvěle vybudována v Curious Village, ale kde nic tu nic. V podstatě pořád jen běháte vesnicí a vyptáváte se, vyptáváte se, vyptáváte se. Nuda. Skutečně Layton je nudný. Běhat jednou lokací pak také omrzí nehledě na ten fakt, že po čase prostě přeskočíte klidně 20 hádanek, jelikož jsou tam kde už jste to prošly a prohledávat vše znova nikoho nenapadne. Hra vás vede po linii dost markantně, takže šance že někde špatně zahnete je malá.
Hra trpý nešvarem dnešních her. Ve hře na začátku padne zmínka o věci jež se jeví jako nedůležitá, během hry sem tam padne zmínka, ale moc ne a na konci se zase začne ta věc probírat. Ale nic mezi tím. Prostě prázdno. Ty drobné niance tam chybí a nakonec to vypadá nelogicky.
Tenhle díl není naprostá katastrofa, to ne. Pokud ho ale budete srovnávat s ostatnímy díly pak bude jasně na posledním místě. Nejvíc podobný ostatním dílům je konec, který my nejvíc přišel Laytonovský, sice trochu přeslzený a přeslazený, ale Laytonovský.


Klad a zápory:
+ Hádanky - je jich stále dost, sem tam se trochu opakují a jejich úroveň obtížnosti trochu kolísá - od lehké na těžkou - ale jinak vše v pořádku
+ Grafika - stále stejná opravdu zajímavá grafika, nicméně myslím že lehké opravdu LEHKÉ vylepšení by nezaškodilo
- Příběh - na tuto ságu opravdu nezajímavý příběh, z kterého se dalo vytěžit mnohem více
- Lokace - běhat po jedné vesnici s odbočkou na londýnské ulice není zrovna ono, předcházející díly byly bohatší

Co se Laytona týče nemůžu tento díl doporučit. Předcházející díly byly lepší a je to znát. Měly lepší atmosféru. Což ve vesnici Misthallery poněkud chybí. Fanoušci série si nenechají ujít. Vy ostatní běžte pařit Zeldu na Wii!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Aktuální články

Reklama