Diablo 3

24. května 2012 v 2:39 | Lord of Forest |  PC

Diablo 3

Nebývá to mým zvykem psát o PC hrách, ale dnes krátce o Diablu 3.
Základní princip z D2 funguje dobře i v D3. Vy, sami nebo s partou, stojíte proti peklu a likvidujete všechny démony, kteří se vám připletou do cesty.
Spousta prvků z D2 byla zjednodušena, aby už nebránily rychlému hraní např. systém portování domů. V D2 řešeno svitky a knihami v inventáři. V D3 už postava má tuto schopnost samostaně. Nápad jistě dobrý, ale agenda spojená s hrou byla jedna z věcí, která D2 dělalo tou hrou jež je. To samé o svitcích, kouzlech, atributech.
Na co míti ve hře identifikaci předmětů, když je vlastně v D3 zbytečná a postrádá smysl. Ty 2 vteřiny identifikace si můžete odpustit.
Tam kde v D2 je možnost volby tak v D3 už není.
Kouzel respektive dovedbností je opravdu málo oproti D2. Každá postava jich má 24. Dají se vylepšit i zhoršit runami. Každá dovednost má svá vylepšení. Obecně jde o stejné efekty - větší zranění, doba trvání/cooldown, mana vampirizace nebo odsávání života. Každá postava má svoji manu, jen se jinak jmenuje a čerpá se odlišnými způsoby. Je tu i 15 pasivních dovedností, ale v zásadě si vystačíte s 3 - 5 hlavnímy.
Hra obsahuje 4 akty a 4 obtížnosti Normal, Nightmare, Hell a Inferno. Tvůrci na to šli vlastně strašně chytře a donutí vás hru, za vaši postavu, dohrát až do konce poslední obtížnosti. Ptáte se proč?
  1. Normal - je jen jeden veliký tutorial pro hraní.
  2. Nighmare - jen přechodová fáze kde si zkoušíte různé styly hraní
  3. Hell - Tady teprve začíná D3
  4. Inferno - Tak trochu výzva
Tedy až na Hell si zahrajete hru tak jak má být. Trochu podvod na hráče. Vyšší obtížnost znamená jen vyšší zranění a život nepřátel. A ač mnoho lidí zřejmě baví prokousávat se hordou přesteroidovaných démonů, mě takto nastavená obtížnost nějak extra neimponuje. Jde tady o to jen hru natáhnout, jelikož máte otevřené všechny dovednosti a každou postavu tak stačí zahrát jednou.
Po D2 je na tom D3 příběhově opravdu špatně. Stupidní, nesmyslné, absolutně překrucující pravdu kterou položilo D2. Zkrátka: "Absolutní sračka".
Belial a Azmodan jsou démoni spíš k smíchu. Azmodan jako generál pekelných hord, vás pravidelně informuje o tom co zrovna dělá a Belial zas evidentně neumí lhát (Lord of Lies). Nedá moc práce je zničit a je to ta nejlehčí věc co vás čeká na jakkákoli obtížnosti. Jen to trvá o něco déle na Infernu než na Normal.
Celá hra je pak hodně postavená na Warcraftu respektive na DOTA systému. A vaší schopnosti uhýbat a pohybovat s postavou a zároveň kouzlit a útočit. Jako prvek dobré, ale hra na tom staví až moc. Hráči doufají ještě v datadisk, ale tam už není o čem dál jednat - příběhově. Všechno je hotové.

Diablo 3 - 50% pro mě jednoznačně, hlavně kvůli příběhu. Otázka je, zda hra u které budete trávit až 200 hodin času opravdu tak dobrá?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Aktuální články

Reklama